Forum Forum użytkowników motoroweru Simson S50 Strona Główna Forum użytkowników motoroweru Simson S50
Simson S50. Problemy, porady, pomysły, dyskusje. Na temat.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z elektronikiem simkiem s70

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników motoroweru Simson S50 Strona Główna -> Problemy, pytania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corrado
Gość






PostWysłany: Pią 19:37, 22 Cze 2007    Temat postu: Problem z elektronikiem simkiem s70

Mam simsona s70 orginalnego z 87r elektronika wszystko było by ok gdyby nie to że coś ma z iskrą (tak mi sie wydaje) poniewaz niema mocy ja chcę przyspieszyć to słychać takie jakby charczenie z cylindra czy raczej z głowicyna wolnych jek ok nie gaśne nic sie nie dzieje dopiero jak chce jechać to nie dar rady na trujce jeszcze jakoś pojedzie z tym trzaskiem ale o czwórceniem mowy słabnie zzresztą ogólnie teraz jest słaby. wcześnie terrz były tego objawy ale jak sie juz rozgrzał to szedł bez problemów nawet 90 km/h nie stanowiło dla neigo problemu.czy to moze być wina tego ze zmnieniełem akumulator i zarówki na 12v a było fabrycznie 6v ale tak jak mówiłem na początku było ok.Bardzo bym prosił o pomoc jaką kolwiek wskazówkę ten simek jest naprawde o bardzo dobrym stanie jak na swuj wiek i dosyć żadki model . Za kardzą poradę bardzo dziękuje . Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michall
Administrator



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Krosna

PostWysłany: Sob 13:37, 23 Cze 2007    Temat postu:

Nie sądzę, żeby mogło to być spowodowane wymianą żarówek, no chyba, że podczas wymiany doszło do poluzowania jakiegoś połączenia w instalacji zapłonowej. Nie wiem, które żarówki wymieniałeś, ale żeby nowy akumulator 12 V był ładowany, musiałbyś zmienić cewkę ładującą, no chyba, że twoja obecna cewka daje napięcię pod obciążeniem około 13-14 V, w co wątpię. Oczywiście również cewki ładowania i reflektora przedniego musiały by być 6-woltowe, czy obydwie - to zależy od tego, ktore żarówki wymieniałeś. Jednak na instalację zapłonową nie powinno to mieć wpływu, ja bym sprawdził wszystkie styki w instalacji zapłonowej, ewentulanie przy odłączonych przewodach od cewki ładowania i reflektora przedniego, dla pewności, że nie ma gdzieś zwarcia, bo to mogło by obciążać silnik. A punkt wyprzedzenia zapłonu jest prawidłowy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corrado
Gość






PostWysłany: Wto 17:07, 26 Cze 2007    Temat postu:

Jeszcze jak jezdziłem na strarej instalacji znaczy 6v to juz były niewielkie objawy tego ale jak sie rozgrzał to jezdził a co do cewki to jak ją sprawdzić na jakie napięcie jest bo stara mi sie spaliła w 2003 i kupiłem nową tylko juz nie pamiętam na jakie napięcie ona była a na cewce jest tylko data produkcji. A tak konkretnie to sie zrąbało ja podniosłem delikatnie magneto na wale zeby sie te cewki w środku onie nie tarły . I mam jeszcze takie pytanie czy to mogą być słabe magnesy bądz cały ten modem go mam wujka mechanika (dobrego mechanika nie podwurkowego poproka)i sądzi ze to mogą być przyczyny i czy naprawa moze sie wiązać z rozebraniem silnika ? patrzyłem te styki od cewki i one są czyściutkie nie zaśniedziałe nie nic . I to musi mieć jakiś zwiazek z chyba z przebiciem bo jak włączam kierunki to jeszcze bardziej przerywa jednym słowem na świetłach jest jeszcze gorzej znaczy najgorzej na kierunkach jak włączam. Dziękuje za dotychczasowe porady i kolejne . Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michall
Administrator



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Krosna

PostWysłany: Śro 9:25, 27 Cze 2007    Temat postu:

Może wyjaśnijmy kilka spraw. Tak więc:

1. Czy jesteś pewien, że pod względem połączeń CAŁA instalacja jest w najlepszym porządku?

2. Które elementy wymieniłeś na inne niż oryginalne (pojęcie "wymieniłem cewkę" jest baaardzo ogólne, są przecież 4 cewki)?

3. Na czym polegało "podniesienie" koła magnesowego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 9:23, 28 Cze 2007    Temat postu:

czy cała instalacja raczej tak cociarz nie oglądałem karzdego kabelka po kabelku z bardzo dużą precyzją ale motor nigdy nie był trzymany pod chmurką i można powiedziec ze przez połowe swojego ,,życia " stał w suchym garażu niewużywany poza tym wszystko działa światła postuj klakson migawka.

Co do cewki to chodzi mi o tą pod bakiem a co do magneta to chodzi mi ot ze juz jest niewielki luz na wale i cewki w magnecie tarły się o magnesy w manecie dokładnie ci nie powiem jak to było zrobione bo robił mi to mechanik ale juz nie czuć zeby się tarły . I wydaje mi sie ze niem ładaowania aku ulatora ale jak to sprwdzić zeby być w stu % pewnym ze go niema ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michall
Administrator



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Krosna

PostWysłany: Pon 10:41, 02 Lip 2007    Temat postu:

Rozumiem, że wymieniłeś tylko cewkę wysokiego napięcia. Nie wiesz jaką kupiłeś - to problem. Musiał byś zmierzyć rezystancje i porównać z cewką o znanych parametrach. Przede wszystkim to musi być cewka do Simsonów S50/S51 z zapłonem elektronicznym, ponieważ jest inne napięcie zasilające tą cewkę - moduł gromadzi napięcie około 400 V, następnie cewka wysokiego napięcia podwyższa to napięcie to dużo wyższej wartości.
W wersjach z tradycyjnym zapłonem sterowanym mechanicznie napięcie zasilające jest mniejsze, dlatego przełożenie cewki wysokiego napięcia musi być większe i nie można tych cewek używać zamiennie. Patrząc na to praktycznie - po prostu Simson z zapłonem elektronicznym i cewką wysokiego napięcia z wersji nieelektronicznej może nie działać poprawnie ze względu na zbyt małe natężenie prądu w obwodzie wysokiego napięcia - bo cewka będzie miała zbyt duże przełożenie napięciowe.
Oczywiście napięcia na cewce wysokiego napięcia nie sprawdzaj! Możesz co najwyżej sprawdzić oporności jej uzwojeń, tzn czy nie ma na nich przerwy (oczywiście przy odłączonej cewce!).

Jeżeli nie jesteś pewien co do poprawności instalacji, to radzę sprawdzić. Np. problem przy połączeniu zacisku "1" cewki w.n. z masą może skutkować awarią tej cewki, a problem z połączeniem zacisku "31" modułu z masą i stacyjką może spowodować uszkodzenie modułu. Takie awarie zdarzają się np. po malowaniu czy bardzo długim postoju, kiedy coś z tymi połączenia mi może być nie tak - dlatego lepiej być tego pewnym, bo to głupiutka sprawa, ale może mieć poważne skutki.
Co do sprawdzenia ładowania - po prostu zmierz napięcie na zaciskach akumulatora przy wyłączonym silniku i przy uruchomionym. Przy uruchomionym napięcie powinno wzrosnąć - jeżeli jest ładowanie ( bez wzrostu napięcia akumulator nie może być ładowany ). Jeżeli stwierdzisz, że nie wzrosło, sprawdź ( tym razem woltomierzem prądu przemiennego! ) napięcie na cewce zasilającej prostownik ( to ta cewka z trzema odczepami ).

Mam nadzieję, że napisałem zrozumiale:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asz
Gość






PostWysłany: Sob 17:42, 06 Wrz 2008    Temat postu: problemy z ładowaniem akumulatora

Widzę że znasz się na elektryce, a ja mam problem z ładowaniem akumulatora skacza napięcie na akumulatorze od 3 do 14 V ( akumulator jest ok bi włozyłem inny napewno dobry i jest to samo ) od tych skoków na[pięcia palą się zarówki od świateł pozycyjnych.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michall
Administrator



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Krosna

PostWysłany: Nie 22:11, 07 Wrz 2008    Temat postu:

Mógłbyś napisać jaki to model, nie jestem jasnowidzem...
Nie wiem nawet czy to jest 6V czy 12V.
Nie wiem w jakim stanie były akumulatory, które tam zakładałeś, ale takie wahania mogą byś spowodowane przez zwarcie. Chodzi szczególnie o te 3V, to nie powinno miec miejsca! Napięcie na akumulatorze nie spada poniżej napięcia, do którego jest naładowany, chyba, że zostanie mocno obciążony, ale 3V to już przesada, może to być zwarcie! No chyba, że zakładasz zupełnie rozładowany akumulator, który normalnie ma nie więcej niż 3V - wtedy oznaczało by to awarię układu ładowania.
Jeśli chodzi o 14V - nie wyobrażam sobie takiego napięcia na akumulatorze 6-woltowym, ale już na 12-woltowym podczas ładowania jak najbardziej (chociaż mogło by być nieco niższe, jednak wyższe niż 12V).
Tak się składa, że akumulator ma niewiele wspólnego ze światłami pozycyjnymi, bo tylne światło jest zasilane z iskrownika-prądnicy i zależnie od modelu (mowa o S50):
- w wersjach N i B: bezpośrednio z cewki przedniego reflektora
- w wersjach B1 i B2: z ostatniego odczepu cewki ładowania akumulatora przez dławik

Oczywiście jeśli masz zwarcie w okolicach akumulatora, cewka ładowania jest obciążona i mogą być również wahania na żarówce, ale, o spaleniu nie ma mowy, bo napięcie nie podskoczy przecież powyżej nominalnego.
Szczególnie w wersjach B1 i B2, gdzie jest dławik ograniczający napięcie dla tej żarówki zależnie od obrotów silnika.

Oczywiście mowa o instalacji, w której wszystko połączone jest według schematu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michall dnia Nie 22:15, 07 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 16:57, 08 Wrz 2008    Temat postu:

Mój simek z tym napięciem skaczącym to S 51/1 - 12V.
Z tego co napisałeś wynika że muszę kopa intalację czy nie ma gdzieś zwarcia.?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michall
Administrator



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Krosna

PostWysłany: Czw 13:15, 11 Wrz 2008    Temat postu:

Nie znam historii tego Simsona, tak więc nie wiem, czy może być coś źle podłączone (czy przechodził ostatnio remont, czy ktoś coś pry nim zmieniał), czy po prostu nagle zaczęło źle działać, a wcześniej było dobrze (co oznaczało by usterkę, typu zwarcie). W każdym razie połączenia mają być zgodne z odpowiednim schematem a elementy sprawne i w takim przypadku to musi działać, nie ma wyjścia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników motoroweru Simson S50 Strona Główna -> Problemy, pytania Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin